selamat datang.terimakasih.jumpa lagi

Friday, May 18, 2012

mCflurry oreo bersama umi saifi :)

okay, jam menunjukkan pukul 12.00 p.m. masa untuk chekout dari **** taman putri , Kulai. (*** bukan bermaksud sesuatu yang lucah okeh ! ) then, bedezzzuuuppp pegi kerumah ummi, sahabat comel kita leewwwww. ada misi yang harus dilaksanakan. ecehh. vvrrroooommmmmmm ~~

petang yang cerah. petang yang cerah. petang yang cerah dirumah umi Ashikin saifi. kenapa ? saja-saja memnyibukkan diri untuk mencungkil bakat buat mCflurry Oreo. yeayy ! ssheeeelonnnottnyerrr rasa. auuuwwww (o.O) jum selongkar. actly ni lah 1st time aku dan umi mencungkil bakat buat mcflurry nih. hewhewheww. 

antara bahan-bahan yang digunakan :



 actly, kena guna ice cream vanila. baruu ade uummpphhhh org kata. HIHI.


 nih sangat important dan memang important la. hamba dok tau la pulok kenapa. hamba men buat jerkk. 




 oreo yang siap di blender.


1st skali masukan UHT WHIPPING CREAM tu ke dalam mangkuk, kisar sehingga rasa betul-betul sebati dan penuh bekrim. ehh ?? ahh buat jela.


then, da rasa sebati masukan ice cream dan kisar.kisar.kisarr. lastly masukan oreo yang telah siap dikisar. gaulkan sehingga rata. isshh, banyak betul kisarnya. 


ohh lupa, selain kisar hancur oreo tersebut, kena kisar oreo secara kasar juga ye puan-puan. mean ada dua bahagian oreo yang dikisar. satu yang dikisar halus satu lagi dikisar secara kasar,tak perlu lahh halus sangat. nih untuk ditaburkan selepas semua bahan siap di kacau rata. macam yang diatas ni laa. then, siap sedia untuk diletakkan di dalam peti aiss. tunggu beberapa minit lepastu bole la makan. :)) 


taraaaaa... yummy, yummy ! siap untuk dimakan.

okayla, da magerib nih. kite pun tak tau ape kite tulis nihh. ishh, tak faham la. buat-buat mengerti jela. HIHI. babai uuoollsssss. eh, japjap. Tenkiuu belibeli machhh to umi Saifi sebab offer kita sepahkaan uma dia buat ice cream febret kita nih. i lebiuuuu <3 ehh, zurin tade pulok sebab terpaksa balik melaka, ada hal kabonyaa. humm -.-'
eh, da la babaiiiii.

credit to : umi ashikin.

No comments:

Post a Comment