selamat datang.terimakasih.jumpa lagi

Saturday, March 19, 2011

kerana SAYA ...

assalamualaikum...
hey guys, broo, sis, audience etc.... i lub u :)

lets me remind u bout diss life, kita tak selalunya berada d atas, kekadang kat bawah je pastu baru naik atas. kekadang pulak sentiasa kat atas at the end kite tetibe jatuh kat bawah. normally, mmg sume manusia akan alami bende nih rite ? termasuklah aku. kenapa ?? nih semua ujian Allah kepada hamba hamba Nya. trust, He cannot give us test dats we unable to face it.  
as i know, hidup nih seperti berdiri di suatu persimpangan yang bercabang-cabang. dats rite. tuh memang keadaan aku skrg nih. down gila nd sampai aku tak sanggup nak hadapi setiap hari yang datang. it's hard babe to face reality yang melibatkan future aku. dia buat aku stress. sumpah! mmg stress. kalau aku tak fikir semua tuh aku nak kemana ? 

mmg suatu ketika dulu aku pena ada kat atas. nd for you inform, aku mmg tak sangka bende tuh jadi kat aku. aku bangga doe. dalam masa yang sama aku telalu besyukur pada Nya sbb bagi aku peluang rasa kegembiraan tuh. sumpah! parents aku orang yang paling happy. bende ape tuh aku takyah la cite. aku tak riak hokeyy.. ^^ . tapi aku tak bole telalu gembira sangat sebab aku tau aku tak sekuat tuh nd tuh hanya sementara. dats is only miracle. Allah akan bagi kesenangan setelah kita lalui segala kesulitan. for sure, aku bukan budak yang telalu setadi segala bagai tuh. seriess aku cakap bende tuh miracle.  dats why la kita kena buat sesuatu tuh dengan usaha. jgn telalu paksa diri untuk buat sesuatu yang kita tak nak but the end tak dapat ape2. just buat sesuatu tuh ikut kemampuan kita nd kita dapat manfaat dari bende tuh. bia siket asal beguna nd kita ingat sampai bilabila. (mcm lari tajuk)

but, apa yang aku alami sekarang buat aku gelabah. lets imagine lah, bila kite da ade kat atas orang mesti la aim kat kite kan ? gila tak bengang bila da ada kat atas tetibe jek kau ada kat bawah ? mane nak letak muke ?? malu broo.....! ape pun cannot kan bak kate si ahjussi aku. *pehal pulak dia menyelit nihh. so, sekarang aku sedar, aku bukan mimpi. aku mesti berubah, bukan jadi berok bah kate org orang sabah. life must go on. apa pun yang kita buat sume atas usaha kita. aku sedar tuh semua. aku bukan golongan bangsawan yg d gelar selama nih. tuh silap. aku manusia biasa yang masih memerlukan sokongan, dorongan serta tunjuk ajar. pliss la bimbing aku if aku silap. aku tak nak orang pandang aku terlalu mulia, bijak, sopan, nd etc. aku manusia biasa d ingatkan sekali lagi. aku seorang yang chomel sahaja! haha. MELAMPAU. 

so, pengajaran disini, bila kita gagal tak semestinya kita lemah kerana kegagalan itu adalah permulaan untuk kita bangun meraih kejayaan. Bila kita dah berjaya ingatlah, itu semua atas keredhaan dan janji Nya. Dia sentiasa bersama kita. berdoalah serta selalu sujud kepada Nya. sebab apa yang ada didunia ni hanyalah pinjaman sementara sahaja. tiada yang abadi melainkan Dia. i LOVE Allah.

p/s : kejayaan milik orang yang berusaha. U do U get -Nadiah zainuddin,sahabat baik caye-

via http://icanread.tumblr.com/

No comments:

Post a Comment